Časopis KRIMISIGNÁL
Popis
Čtyřikrát ročně vychází unikátní výběr 15 až 20 detektivních povídek předních českých spisovatelů. Zločin a trest z pohledu policistů, soukromých detektivů, nezávislých pozorovatelů i samotných zločinců.
Obsah vydania
Březnové vydání časopisu KRIMISIGNÁL 3/2024 nabízí čtenářům temnou a fascinující mozaiku příběhů, které se prolínají mezi detektivními záhadami, kriminálními příběhy a hlubokými psychologickými portréty. Tato kolekce povídek a příběhů od renomovaných autorů jako jsou Ladislav Beran, Roman Cílek, Antonín Jirotka a další, zavádí čtenáře do tajemných zákoutí lidské mysli, kde se zločin prolíná s lidskou slabostí, osudem a nečekanými zvraty.
Ladislav Beran: Voňavá smrt
Jedním z úvodních příběhů čísla je 'Voňavá smrt' od Ladislava Berana. Příběh je zasazen do temného prostředí, kde se zdánlivě nevinná vůně stává klíčem k rozpletení záhadného zločinu. Beran mistrně buduje napětí kolem voňavky, která skrývá temná tajemství. Atmosféra postupně houstne a čtenář je neúprosně vtažen do sítě lží a intrik, které vedou k překvapivému vyvrcholení. Je fascinující sledovat, jak autor používá detaily a drobné nápovědy k tomu, aby postupně odhaloval celý příběh, což z této povídky činí jeden z vrcholů čísla.
Roman Cílek: Na útěku
Roman Cílek, jeden z nejuznávanějších českých autorů kriminální literatury, přináší v tomto čísle povídku 'Na útěku'. Tento příběh je syrovým zobrazením osudu člověka, který se snaží uniknout před svým minulým životem, ale stále naráží na hranice svých vlastních chyb a nedokonalostí. Cílek mistrně vykresluje psychologii postav a dokazuje, že útěk není vždy řešením. Příběh je dynamický, plný napětí a nečekaných zvratů, které drží čtenáře v neustálém napětí.
Antonín Jirotka: Bloudění vzpomínkami
V povídce 'Bloudění vzpomínkami' Antonín Jirotka přináší hluboký příběh o cestě do minulosti a spletitých vzpomínkách, které mohou skrývat klíč k odhalení nečekaných tajemství. Hlavní postava se ve své mysli vrací do dávno zapomenutých událostí, které jí začínají dávat nový smysl. Jirotka zde klade důraz na psychologii postav a zkoumání toho, jak vzpomínky mohou formovat naši přítomnost i budoucnost. Příběh zaujme svou melancholickou atmosférou a důmyslně vrstveným dějem.
František Uher: Konzervy s prošlou záruční dobou
Uherův příběh 'Konzervy s prošlou záruční dobou' kombinuje detektivní zápletku s lehce ironickým pohledem na svět. Záhadná konzerva s prošlou zárukou se stává středobodem detektivního pátrání, které odhalí nečekané skutečnosti o lidské chamtivosti a tajemstvích. Uherovi se podařilo vytvořit příběh, který je nejen napínavý, ale také zábavný a plný chytrých zvratů. Jeho ironický podtón a cit pro humor v tomto kontextu skvěle fungují.
Ladislav Beran: Podivná smrt muže v růžovém korzetu
Beranův druhý příběh v tomto čísle, 'Podivná smrt muže v růžovém korzetu', je fascinující svou bizarností a neobvyklou zápletkou. Smrt muže, který byl nalezen v korzetu, přináší řadu otázek a nejasností, které si vyžadují důkladné vyšetřování. Beran se zde pohybuje na tenkém ledě mezi groteskou a kriminální záhadou, čímž čtenáře neustále udržuje v napětí. Tato povídka ukazuje, jak autor umí využít netradiční motivy k vyprávění působivých příběhů.
Roman Cílek: Syndrom odumřelé duše
V povídce 'Syndrom odumřelé duše' se Cílek noří hluboko do temných vod lidské psychiky. Tento příběh se zaměřuje na postavu, která ztratila veškerý smysl pro život a její duchovní vyprázdněnost se postupně transformuje do destruktivního chování. Cílek zde opět dokazuje svůj talent pro psychologické rozbory a dokáže vytvořit mrazivou atmosféru plnou vnitřního konfliktu a existenciální úzkosti. Příběh zanechává silný dojem a nutí čtenáře k zamyšlení nad tím, jak křehká může být lidská mysl.
František Uher: Zemřít jako Hemingway
Uherova povídka 'Zemřít jako Hemingway' přináší zamyšlení nad konceptem smrti a toho, jak různé osobnosti vnímají svůj odchod ze světa. Inspirace slavnou postavou Ernesta Hemingwaye a jeho tragickým osudem je zde použita jako základ pro příběh muže, který čelí podobným životním otázkám a dilematům. Uher se zde dotýká hlubších filozofických otázek, což činí příběh jedním z myšlenkově nejbohatších v tomto čísle.
Jan J. Vaněk: Láska na první pohled a Poslední pohled
Jan J. Vaněk se v tomto čísle představuje dvěma povídkami – 'Láska na první pohled' a 'Poslední pohled'. Obě povídky se točí kolem tématu osudového setkání a konfrontace s nečekanou realitou. Zatímco 'Láska na první pohled' se zabývá romantickou fascinací, která rychle nabírá temnější podtóny, 'Poslední pohled' se zaměřuje na okamžiky loučení a smíření s nevyhnutelným. Vaněk dokáže mistrně vykreslit emocionální hloubku postav a zachytit podstatu lidských vztahů.
Jiljí Kocian: Interbrig – Mezinárodní puzzle
Časopis uzavírá povídka Jiljího Kociana 'Interbrig – Mezinárodní puzzle', která se zaměřuje na spletité mezinárodní vztahy a tajemství, jež jsou ukryta za zdánlivě nevinnými událostmi. Kocian tvoří poutavý příběh plný překvapení a napětí, ve kterém se propojují různé kultury a národy, aby daly vzniknout fascinující záhadě. Tato povídka přináší do časopisu globální perspektivu a ukazuje, jak jsou kriminální záhady univerzálním jazykem.
Závěrečné myšlenky
Březnové vydání KRIMISIGNÁL 3/2024 nabízí bohatou směs příběhů, které se liší stylem, tónem i tematikou, ale všechny spojuje důraz na napětí, lidské osudy a kriminální zápletky. Časopis přináší čtenářům nejen skvělé detektivní povídky, ale také hluboké psychologické vhledy a filozofické otázky, které rozšiřují hranice tradičního krimi žánru.
69 Kč Cena vr. DPH