Auto TIP klassik - 11/2024
71 Kč
Říjnové vydání časopisu Auto TIP Klassik 2024 je bohaté na fascinující články a témata, která osloví nejen milovníky historických a klasických vozů, ale i ty, kteří se zajímají o techniku, renovace a motorsport. Tento měsíc je věnován několika výjimečným modelům, které definovaly automobilovou historii, a přináší rozhovory s osobnostmi, jejichž vášeň pro auta a jejich uchování pro další generace je obdivuhodná. Podívejme se blíže na to, co v tomto čísle najdete.
Jedním z ústředních témat tohoto čísla jsou výkonná kupé z 80. let. V době, kdy byla hodnota 200 koní považována za vrchol automobilové výkonnosti, modely jako Porsche 911, Audi Quattro, BMW 635 CSi, Chevrolet Corvette C3 a Bitter SC zářily na automobilových scénách po celém světě. Tento článek podrobně popisuje technické parametry těchto vozů, jejich jízdní vlastnosti a to, jak se vyrovnávaly s tehdejší konkurencí. Ačkoliv dnes už vozy s takovým výkonem nejsou považovány za ničím výjimečné, v 80. letech šlo o skutečné technologické zázraky. Auto TIP Klassik přináší přehled toho, jak tyto modely formovaly automobilovou kulturu a proč jsou dodnes mezi sběrateli a automobilovými nadšenci tak vyhledávané.
Tento rok slaví Škoda Felicia své třicáté narozeniny, což je skvělá příležitost podívat se na tento ikonický model, který znamenal začátek nové éry pro mladoboleslavskou automobilku. Felicia byla prvním vozem, který vznikl ve spolupráci s německým koncernem Volkswagen, a přinesla mnoho inovací v oblasti designu, techniky i kvality. V tomto článku redakce postavila proti sobě dva modely – Felicii s motorem 1.3 OHV a verzi 1.6 OHC z Wolfsburgu, což čtenářům umožňuje lépe pochopit, jaké rozdíly mezi těmito dvěma verzemi existovaly, a jak se od sebe liší jejich jízdní vlastnosti. Článek se zaměřuje na technické detaily, ale také na to, jak Felicia zapadla do českého automobilového trhu a jaký měla dopad na jeho vývoj.
Další lahůdkou pro milovníky klasických vozů je článek o Mercedesu W114 a W115. Tento ikonický sedan, který ve své době nastavil nové standardy pro automobilovou eleganci a spolehlivost, je zde postaven vedle jeho sportovnější verze – kupé 250 CE. Čtenáři se mohou těšit na podrobný srovnávací test, který odhaluje, jak si tyto dva modely vedly v reálném provozu a co je činí tak výjimečnými i dnes. Zatímco sedan představuje vrchol praktičnosti a spolehlivosti, kupé zaujme svou elegancí a sportovním duchem. Článek ukazuje, proč jsou oba modely mezi sběrateli stále ceněné a jaká kouzla skrývají pod kapotou.
Mezi nejsilnějšími vozy historie najdeme i Plymouth Barracudu 360, jednoho z nejpřitažlivějších zástupců amerických muscle cars. Tento vůz, poháněný 5,9litrovým osmiválcem, byl ve své době rivalem modelům od Fordu a Chevroletu, přičemž nabízel neuvěřitelný výkon a agresivní design. Článek se podrobně věnuje historii tohoto vozu, jeho technickým specifikacím a tomu, jak si vedl na závodních tratích i v běžném provozu. Plymouth Barracuda je považována za jednoho z nejvýznamnějších zástupců své éry, a tento článek nabízí fascinující pohled na to, proč zůstává ikonou amerického automobilového průmyslu.
Rubrika věnovaná řemeslníkům a renovacím se tento měsíc zaměřuje na renovaci plastových volantů. Článek přináší příběh Petra Bílka z Tábora, který se této unikátní disciplíně věnuje. Renovace volantů je náročné řemeslo, které vyžaduje nejen technickou zručnost, ale i cit pro detail a historii vozů. Bílek v článku popisuje, jakým způsobem přistupuje k renovacím, jaké techniky používá a jak důležité je udržovat historická vozidla v co nejpůvodnějším stavu. Tento článek potěší každého, kdo ocení poctivou řemeslnou práci a vášeň pro zachování historie.
Pokud patříte mezi milovníky italských supersportů, neměli byste si nechat ujít reportáž z Muzea Ferrari v Maranellu. Toto slavné muzeum se zaměřuje především na historii Ferrari v motorsportu, přičemž návštěvníci mohou obdivovat závodní vozy, které psaly dějiny Formule 1 a dalších motoristických soutěží. Článek nabízí pohled na to, jaká unikátní auta zde můžete vidět, ale také jakým způsobem je Ferrari prezentováno jako značka, která neustále posouvá hranice automobilové technologie. Součástí textu je i zmínka o expozici v Modeně, na které se podílel i slavný český architekt Jan Kaplický.
Tento rok slaví italská automobilka Fiat 125 let své existence, což bylo důvodem k velkolepé oslavě, která se konala v zahradách Trojského zámku v Praze. Článek o této výjimečné akci přináší přehled nejzajímavějších exponátů, které zde byly k vidění, včetně některých z nejvzácnějších historických modelů Fiatu. Zajímavostí je také to, že se akce po několika letech opět vrátila do Prahy, což z ní udělalo mimořádně sledovanou událost. Tento článek poskytuje nejen vhled do historie Fiatu, ale i do současné pozice této legendární značky na automobilovém trhu.
Říjnové číslo Auto TIP Klassik 2024 je plné fascinujících příběhů o klasických vozech, historických modelech a lidech, kteří se věnují jejich renovaci a udržování. Od výkonných kupé z 80. let přes ikonické sedany Mercedes až po legendární muscle cars, toto vydání potěší každého fanouška historických automobilů.
Elegán do terénu. Range Rover. Audi Quattro. Chevrolet Corvette. Plymouth Cuda. Škoda Felicia.
Speciál zaměřený na youngtimery a veterány. Těží z licenčního partnerství s německým měsíčníkem Auto Bild Klassik, který je jedničkou ve svém oboru na německém trhu.
Vydavatel | CZECH NEWS CENTER a. s. |
---|---|
Publikováno | 21. 10. 2024 |
Formát | On-line čtečka bez nutnosti instalace (Chrome, Edge, Firefox). Aplikace MEDIATÉKA pro Android a iOS. |
Velikost | 2 MiB (Přesná velikost se může mírně lišit dle využívaného zařízení.) |
Pro co nejlepší zážitek z procházení webu - aby fungovalo vyhledávání, abychom si pamatovali, co máte v košíku, abyste jednoduše zjistili stav vaší objednávky, abychom vás neobtěžovali nevhodnou reklamou a abyste se nemuseli pokaždé přihlašovat.
Proto od vás potřebujeme souhlas se zpracováním souborů cookies, tj. malých souborů, které se dočasně ukládají ve vašem prohlížeči. Děkujeme, že nám ho dáte a pomůžete nám tak web zlepšovat.