FLEET & business 2 /2024
50 Kč
Časopis FLEET & business 3/2024 přináší fascinující vhled do současných změn a výzev, kterým čelí fleetový trh nejen v České republice, ale i v celé Evropě. Tento podzim je pro mnoho fleetových manažerů obdobím, kdy přehodnocují své strategie a čelí otázkám spojeným s výběrem dopravní techniky, loajalitou k tradičním značkám a explozí nových hráčů na trhu. Hlavní témata čísla se věnují důkladné analýze faktorů, které ovlivňují výběr značek, a také rostoucí roli čínských automobilových výrobců, kteří se stále výrazněji etablovávají na evropském trhu.
Jedním z hlavních bodů, které magazín řeší, je rozhodování fleetových manažerů ohledně výběru značek dopravní techniky. Otázka, zda zůstat loajální jedné značce, nebo zvolit více značek a rozložit rizika, je dnes aktuálnější než kdy dříve. Časopis zkoumá faktory, které hrají roli při výběru, a nabízí pohled na to, jak se preference manažerů mění s příchodem nových hráčů na trh. Tradiční evropské značky mají stále silnou pozici díky své dlouhodobé přítomnosti a spolehlivosti, avšak nové asijské značky, zejména z Číny, přinášejí konkurenci v podobě moderních technologií a lákavých cenových nabídek. Magazín zdůrazňuje, že emoce zde často ustupují racionalitě, kdy manažeři kladou důraz na celkové náklady na vlastnictví (TCO) a efektivitu provozu.
Podzimní vydání se výrazně zaměřuje na růst čínských automobilových značek, které se postupně dostávají na evropské trhy. Tento fenomén je popisován jako automobilová exploze, která začala před čtvrtstoletím a nyní se projevuje v expanzi do Evropy. Zatímco některé z těchto značek mohou na první pohled působit exoticky a jejich prodejní čísla jsou zatím malá, experti upozorňují, že nejde o krátkodobý ,punkový‘ počin, ale o systematický a dlouhodobý plán. Časopis připomíná, že podobný vývoj jsme viděli i u korejských automobilek, které si během několika let vydobyly silné postavení na trhu. Značky jako Hyundai a Kia, které zpočátku čelily nedůvěře, dnes patří mezi lídry trhu.
Čínské automobilky jako MG a BYD přinášejí zajímavé modely s moderními technologiemi, které často kombinují elektromobilitu s atraktivní cenou. Otázkou však zůstává, zda Evropa, která se dlouho spoléhá na své domácí výrobce, dokáže této konkurenci čelit. V tomto směru vidíme, že tradiční evropské značky čelí výzvě, která je možná největší od revoluce v roce 1990.
V článku věnovaném situaci v silniční autodopravě magazín upozorňuje na zvyšující se tlak, kterému tento sektor čelí. Ekonomické a ekologické požadavky, spolu s nárůstem nových hráčů na trhu, vytvářejí složité prostředí pro společnosti provozující rozsáhlé flotily vozidel. Téma unifikace versus diverzifikace flotil zde hraje klíčovou roli – společnosti musí zvažovat, zda zůstat věrné jedné značce, která zajišťuje jednoduchou údržbu a servis, nebo zda investovat do širšího portfolia značek, které mohou nabídnout různé výhody, od nižších pořizovacích nákladů až po ekologičtější provoz.
S příchodem podzimu neutichá aktivita zastoupení automobilek ani leasingových společností. Magazín přináší přehled zajímavých akčních nabídek, které jsou k dispozici pro fleetové manažery, včetně výhodných leasingových podmínek. Fleetové společnosti mají nyní jedinečnou příležitost využít příznivých podmínek k obnově či rozšíření svého vozového parku. Magazín zdůrazňuje, že toto období je ideální pro dlouhodobé plánování a využití zvýhodněných cenových nabídek, které automobilky připravují před koncem roku.
Richard Plos v komentáři upozorňuje na komplexnost současné situace na automobilovém trhu. S rostoucím počtem značek a měnícími se ekonomickými podmínkami je pro fleetové manažery stále obtížnější najít to správné řešení pro své potřeby. Čínské automobilky se sice zatím nemohou srovnávat s evropskými giganty co do objemu prodejů, ale jejich strategická expanze a zaměření na ekologické a ekonomické aspekty vozidel ukazuje, že by mohly v budoucnu představovat vážnou konkurenci. Plos také analyzuje, jak globální trh ovlivňuje ceny energií a surovin, což má přímý dopad na celý automobilový průmysl. Tento vývoj je důležitý nejen pro automobilky samotné, ale i pro všechny subjekty, které se podílejí na provozu a správě vozových parků.
Podzimní vydání FLEET & business 3/2024 přináší komplexní pohled na změny, které přicházejí do fleetového světa. Čtenáři se dozvídají nejen o nových značkách a trendech, ale i o faktorech, které by měli zohlednit při plánování své fleetové strategie. Čínské značky, které na první pohled působí jako nováčci na trhu, mohou během několika let zásadně změnit pravidla hry. Magazín vybízí fleetové manažery, aby byli otevření novým možnostem, ale zároveň nezapomínali na důkladnou analýzu a dlouhodobé plánování. Evropu čekají zajímavá léta, během kterých se trh s automobily bude zásadně proměňovat, a to nejen z hlediska technologického pokroku, ale i vlivem nových globálních hráčů.
FLEET & business vznikl spojením časopisů FLEET firemní automobilyTM a Truck & business TM, které jsou uznávanými B2B tituly od roku 2004, resp. 2006. Postihuje jednak téma správy vozových parků ve firmách, které nemají přepravu jako hlavní předmět podnikání, a jednak problematiku strategického řízení silniční autodopravy a logistiky. Ačkoli se jedná o dvě různá podnikatelská odvětví, v současnosti se jimi prolíná řada společných témat, např. technických, ekonomicko-provozních (např. TCO), regulatorních, legislativních a jiných. Redakční část obou částí časopisu je postavena na dlouhodobé ,plovoucí‘ anketě, v níž přední manažeři toho kterého odvětví vyjadřují své názory k tématům, které nastolíme – od strategických, až po ty provozní, každodenní. Tyto diskuze se vžily pod názvem ,Barometry‘, konkrétně Český fleetový barometr a Barometr silniční autodopravy. Tato hlavní část redakční náplně je doplněna převážně produktovou problematikou, prezentovanou dodavateli, což vytváří atraktivní čtenářské prostředí pro obě strany obchodního vztahu – uživatele a dodavatele. Magazín je distribuován ve vlastních databázích časopisů FLEET a Truck & business a současně jako příloha ekonomického týdeníku Ekonom, což dohromady vytváří jedinečnou cílovou skupinu řídicích pracovníků různých průmyslových a obchodních odvětví, kvantitativně nesrovnatelnou s žádným podobně zaměřeným titulem. Všichni čtenáři však mají jedno společné – jsou to provozovatelé či objednatelé osobní či nákladní přepravy, protože málokterá firma se bez těchto služeb obejde. Archivní čísla časopisu FLEET firemní automobily jsou uložena zde pod novým titulem FLEET & business, zatímco archivní čísla titulu Truck & business najdete též na digiportu samostatně pod tímto jménem.
Pro co nejlepší zážitek z procházení webu - aby fungovalo vyhledávání, abychom si pamatovali, co máte v košíku, abyste jednoduše zjistili stav vaší objednávky, abychom vás neobtěžovali nevhodnou reklamou a abyste se nemuseli pokaždé přihlašovat.
Proto od vás potřebujeme souhlas se zpracováním souborů cookies, tj. malých souborů, které se dočasně ukládají ve vašem prohlížeči. Děkujeme, že nám ho dáte a pomůžete nám tak web zlepšovat.