FLEET & business 3 /2024
50 Kč
Budoucnost fleetového managementu a elektromobility: Reflektujeme realitu v časopise FLEET & business 4/24
Závěr roku 2024 přináší poslední letošní vydání časopisu FLEET & business, které opět otevírá palčivé otázky z oblasti fleetového managementu a dopravy. V aktuálním čísle se čtenáři ponoří do reflexí nad současným stavem odvětví, s důrazem na problematiku elektromobility, firemních aut a reálných výzev, kterým čelí profesionálové z praxe.
Jedním z klíčových témat je ohlédnutí za prestižním fleetovým setkáním Fleet Europe Days 2024, které se letos konalo v Miláně. Autor článku s obdivem popisuje rostoucí okázalost a atraktivitu této konference, která přilákala početné publikum. Přesto zmiňuje rozčarování z obsahu příspěvků: ,ploché, obecné a nepříliš poučné‘ prezentace, kde místo analytických dat převládala hesla o odvážném přechodu k elektromobilitě.
Například téma zůstatkových cen elektromobilů, klíčové pro jejich ekonomickou udržitelnost, zůstalo prakticky opomenuto. Podobně se z fleetové konference vytratila autenticita, když testovací jízdy nenabídly tradiční fleetové modely, ale prémiová auta s minimální relevancí pro běžnou firemní mobilitu. Tento kontrast mezi konferenční realitou a pohledem na skutečné městské ulice, kde stále dominují klasické spalovací motory, dokresluje autorovu výzvu k větší praktické hloubce a autenticitě při podobných setkáních.
Kapitola věnovaná elektromobilitě se dotýká nejen jejích výzev, ale i reálných příkladů z praxe. Jeden z příběhů ilustruje zkušenost majitele ojetého elektromobilu e-Golf, který za přijatelnou cenu získal kvalitní vůz, snadno adaptoval domácí nabíjení a vyřešil technické potíže díky podpoře výrobce na dálku. Tento příběh zdůrazňuje potenciál ojetých elektromobilů pro masové rozšíření – odhaluje přístup, jak podpořit trh nejen dotacemi na luxusní modely, ale také dostupnými pobídkami pro nákup cenově přijatelných ojetin.
Autor si klade otázku, zda právě podpora sekundárního trhu nemůže být klíčem k většímu přijetí elektromobility. Představa, že místo jednorázového dotování těžkých SUV za miliony podpoříme nákup čtyř cenově dostupných elektromobilů, rezonuje jako praktické a efektivní řešení.
Ve světě firemní mobility dnes často dominují kroky diktované strategií ESG (Environmental, Social, and Governance). Autor však upozorňuje, že mnohé z těchto aktivit zůstávají na povrchu – auta zakoupená na firemní parkoviště mají často spíše symbolickou než praktickou hodnotu, zatímco skutečné problémy udržitelnosti unikají pozornosti. ,Tváříme se, že něco děláme, ale svět nám utíká,‘ zní kritická poznámka, která čtenáře vybízí k hlubšímu zamyšlení nad budoucí strategií firem a jejich odpovědností.
FLEET & business 4/24 završuje letošní vydání se silným poselstvím – autentické příspěvky od lidí z praxe odrážejí každodenní realitu, která by měla stát v centru diskusí o budoucnosti fleetového managementu a dopravy. Jak podotýká závěr čísla, příští rok přinese další výzvy i příležitosti, které je třeba uchopit s praktičností a odvahou.
Pro všechny čtenáře to znamená nejen inspiraci k novým pohledům na dopravu, ale i apel na hledání řešení, která budou skutečně funkční a přínosná. Tento přístup je tím, co může v příštích letech posunout celý obor správným směrem.
FLEET & business vznikl spojením časopisů FLEET firemní automobilyTM a Truck & business TM, které jsou uznávanými B2B tituly od roku 2004, resp. 2006. Postihuje jednak téma správy vozových parků ve firmách, které nemají přepravu jako hlavní předmět podnikání, a jednak problematiku strategického řízení silniční autodopravy a logistiky. Ačkoli se jedná o dvě různá podnikatelská odvětví, v současnosti se jimi prolíná řada společných témat, např. technických, ekonomicko-provozních (např. TCO), regulatorních, legislativních a jiných. Redakční část obou částí časopisu je postavena na dlouhodobé ,plovoucí‘ anketě, v níž přední manažeři toho kterého odvětví vyjadřují své názory k tématům, které nastolíme – od strategických, až po ty provozní, každodenní. Tyto diskuze se vžily pod názvem ,Barometry‘, konkrétně Český fleetový barometr a Barometr silniční autodopravy. Tato hlavní část redakční náplně je doplněna převážně produktovou problematikou, prezentovanou dodavateli, což vytváří atraktivní čtenářské prostředí pro obě strany obchodního vztahu – uživatele a dodavatele. Magazín je distribuován ve vlastních databázích časopisů FLEET a Truck & business a současně jako příloha ekonomického týdeníku Ekonom, což dohromady vytváří jedinečnou cílovou skupinu řídicích pracovníků různých průmyslových a obchodních odvětví, kvantitativně nesrovnatelnou s žádným podobně zaměřeným titulem. Všichni čtenáři však mají jedno společné – jsou to provozovatelé či objednatelé osobní či nákladní přepravy, protože málokterá firma se bez těchto služeb obejde. Archivní čísla časopisu FLEET firemní automobily jsou uložena zde pod novým titulem FLEET & business, zatímco archivní čísla titulu Truck & business najdete též na digiportu samostatně pod tímto jménem.
Pro co nejlepší zážitek z procházení webu - aby fungovalo vyhledávání, abychom si pamatovali, co máte v košíku, abyste jednoduše zjistili stav vaší objednávky, abychom vás neobtěžovali nevhodnou reklamou a abyste se nemuseli pokaždé přihlašovat.
Proto od vás potřebujeme souhlas se zpracováním souborů cookies, tj. malých souborů, které se dočasně ukládají ve vašem prohlížeči. Děkujeme, že nám ho dáte a pomůžete nám tak web zlepšovat.