Popis
Knihu Gustáv Husák psal její autor Michal Macháček téměř deset let. Zpracoval v ní informace z českých, slovenských, amerických i ruských archivů; v posledním uvedeném se mu dokonce podařilo získat osobní spis, který si Sověti na Husáka vedli. Publikace vychází z doktorské disertační práce, která vznikala na Filozofické fakultě Univerzitě Karlovy a za kterou byl Michal Macháček oceněn Cenou Česko-slovenské/Slovensko-české komise historiků. Vzhledem k velkému záběru knihy mohlo rozhlasové zpracování nabídnout jen část rozsáhlého textu. Michal Macháček (1986) Mgr. Michal Macháček, Ph.D. absolvoval doktorské studium na Ústavu českých dějin Filozofické fakulty Univerzity Karlovy a zahraniční pobyty na Filozofické fakultě Univerzity Komenského v Bratislavě, Historickém ústavu Slovenské akademie věd a Historické fakultě Moskevské státní univerzity M. V. Lomonosova. Zabývá se problematikou česko-slovenských a československo-sovětských vztahů a komunistického hnutí ve 20. století, přičemž se zaměřuje na jeho politické elity, zejména osobnost Gustáva Husáka. Publikoval řadu odborných i popularizačních textů, přednáší a spolupracuje na filmové tvorbě s historickou tématikou. Aleš Procházka (*1963) Po Gymnáziu Jana Nerudy vystudoval DAMU. Poté působil tři roky v Činoherním studiu v Ústí nad Labem a během následujícího angažmá v Městském divadle Kolín v letech 1989–1990 hrál i v pražském Činoherním klubu. V letech 1990–2006 ztvárnil řadu významných rolí v pražském Divadle pod Palmovkou a v současnosti účinkuje v několika inscenacích Městských divadel pražských. Kromě divadla je známý z televizních seriálů (např. Bambinot, Ordinace v růžové zahradě), věnuje se práci v rozhlase a exceluje v dabingu. Martin Matejka (1972) Martin Matejka pochází z lázeňského městečka Trenčianských Teplic. Na trenčínském gymnáziu se spolu s o rok starším spolužákem a dnešním kolegou Martinem Velikým začal věnovat amatérskému divadlu ve spolku DDT (Diskrétne divadlo Trenčín). Vystudoval katedru alternativního a loutkového divadla pražské DAMU. Ze školy si Martin Matejka přinesl otevřenost k různým stylům práce s různými režiséry. Baví ho bezprostřední kontakt s diváky, jehož se mu vrchovatě dostává zejména při dětských představeních, rád hraje s loutkou či rekvizitou, ale nezříká se ani tzv. klasické činohry (jako správný blíženec se nikdy nedokáže definitivně rozhodnout). Martin Veliký (1971) Je absolvent loutkového herectví na DAMU. S dovršením třicátého roku věku shledal, že Divadlo je jeho posláním. Ostatní koníčky odsunul do pozadí (ski-alpinismus, holubářství, sběr druhotných surovin, kolová...) a zaměřil své síly k Divadlu. Působil v Dejvickém divadle a nyní v Divadle v Dlouhé.
Prehľad kapitol
1 | Mladý radikál | 00:24:27 | ||
2 | Studentský aktivista a advokátní koncipient | 00:24:20 | ||
3 | Pragmatický odbojář | 00:25:21 | ||
4 | Zápasník o Slovensko | 00:24:46 | ||
5 | O monopol moci | 00:24:14 | ||
6 | Buržoazní nacionalista | 00:25:32 | ||
7 | Vězeň a rehabilitovaný | 00:25:24 | ||
8 | Muž budoucnosti | 00:26:02 | ||
9 | Normalizátor | 00:25:24 | ||
10 | Odcházející konzervátor | 00:26:17 |
Viac
Detaily
Autor | Michal Macháček |
---|---|
Číta | Aleš Procházka, Martin Matejka, Martin Veliký |
Vydavateľ | Radioservis |
Celková dĺžka | 04:11:47 hod. |
Vydané | 2018 |
Formát | MP3 |
Veľkosť | 231 MiB |
EAN | 8590236098923 |
Jazyk | Čeština |