Popis
Proč může být emoční inteligence důležitější než IQ? Emoční inteligence je podle řady výzkumů klíčovým faktorem pro úspěch nejen v práci Ještě donedávna byla míra úspěšnosti v IQ testech nejčastěji skloňovaným faktorem, určujícím inteligenci člověka. Zajistí nám však povzbudivý výsledek IQ testů úspěch doma a v práci? Na tuto otázku odpovídá světový bestseller Emoční inteligence, předního světového psychologa Daniela Golemana. Spokojenost a úspěšnost? Možná jste se někdy setkali s člověkem, který měl velmi vysoké IQ, ale byl společností zařazen do škatulky ,nepoužitelný pro život‘. Na vině byla velmi pravděpodobně emoční inteligence. Emoční inteligence je pojem, který zahrnuje schopnost vnímat emoce, ovládat je a orientovat se ve společenských vztazích. Právě tento typ inteligence určuje, zda jsme připraveni na hvězdnou kariéru, a také jestli dokážeme získat plusové body doma i v práci. Jiný pohled na chytrost Daniel Goleman je jedním z nejpřednějších amerických psychologů. Není proto divu, že se právě z pera jednoho z nejpovolanějších, zrodila kniha, která si podmanila svět. Chcete nahlédnout pod pokličku emoční inteligence a vydat se cestou úspěchu? Úspěch máte ve svých rukou Naučte se zacházet se svými emocemi. Poznání světa emoční inteligence vás dokáže nasměřovat cestou úspěchu i bez nadstandardních výsledků v testech IQ. S audioknihou Emoční inteligence, která je založena na zkušenostech a výzkumech, se naučíte rozumět situacím ve svém životě a můžete růst, ve svých očích i očích společnosti. Daniel Jay Goleman (1946) Americký psycholog, autor řady publikací, v nichž se zabývá tématy z oblasti emoční a sociální inteligence nebo pozornosti. Dvanáct let přispíval na téma behaviorální psychologie a výzkumu mozkové činnosti do deníku The New York Times. Přednášel na Harvardově univerzitě. Jan Hyhlík (1945) Hlasatel, herec a dabér Jan Hyhlík vystudoval ve své rodné Praze divadelní fakultu AMU. Vystřídal divadla v Hradci Králové, Kolíně, Brně, Praze a Pardubicích. Externě spolupracuje od roku 1995 s Českým Rozhlasem 3 Vltava a zhruba stejnou dobu načítá knihy pro Knihovnu a tiskárnu pro nevidomé Karla Emanuela Macana, kde vytvořil již přes 150 audioknih. Tympanum v jeho interpretaci vydalo audioknihu Poutník: Mágův deník, ságy Vlastimila Vondrušky Přemyslovská epopej a Husitská epopej, detektivní cykly Hříšní lidé království českého a Letopisy královské komory a šest titulů Fredericka Forsytha.
Prehľad kapitol
1 | ÚVOD | 00:02:18 | ||
2 | Předmluva - část 1 | 00:14:30 | ||
3 | Předmluva - část 2 | 00:17:43 | ||
4 | Aristotelova výzva | 00:10:08 | ||
5 | Naše cesta | 00:07:01 | ||
6 | ČÁST 1: Emoční mozek - KAPITOLA 1 | 00:19:51 | ||
7 | Naše dvojí myšlení | 00:17:33 | ||
8 | KAPITOLA 2: Anatomie emočního přestřelení | 00:16:18 | ||
9 | Strážce emocí | 00:11:25 | ||
10 | Zastaralý nervový poplach | 00:04:49 | ||
11 | Zbrklé emoce | 00:06:20 | ||
12 | Citový manažer | 00:14:01 | ||
13 | Harmonizace emocí a myšlenek | 00:08:39 | ||
14 | ČÁST 2: Charakteristika emoční inteligence - KAPITOLA 3 | 00:15:07 | ||
15 | Jiný druh inteligence | 00:12:56 | ||
16 | Když kognitivní poznání nestačí | 00:08:55 | ||
17 | Mohou být emoce inteligentní? | 00:08:59 | ||
18 | IQ a emoční inteligence: Čisté tipy | 00:06:39 | ||
19 | KAPITOLA 4: Poznej sám sebe | 00:15:51 | ||
20 | Muž bez emocí | 00:08:31 | ||
21 | Chvála pocitů | 00:12:31 | ||
22 | KAPITOLA 5: Otroci vášně | 00:10:29 | ||
23 | Anatomie vzteku | 00:12:29 | ||
24 | Hojivý balzám na zlobu | 00:12:06 | ||
25 | Zmírňování úzkosti | 00:10:14 | ||
26 | Jak pracuje ustarané myšlení | 00:08:29 | ||
27 | Jak zvládnout melancholii | 00:11:17 | ||
28 | Jak si zlepšit náladu | 00:10:17 | ||
29 | Popírání v zájmu optimismu | 00:09:47 | ||
30 | KAPITOLA 6: Mistrovská schopnost | 00:19:18 | ||
31 | Špatná nálada, špatné myšlenky | 00:16:42 | ||
32 | Optimismus - zdroj motivace | 00:15:11 | ||
33 | Jak vstoupit do stavu proudění | 00:16:29 | ||
34 | KAPITOLA 7: Kořeny empatie | 00:13:18 | ||
35 | Dobře sladěné dítě | 00:10:51 | ||
36 | Neurologické mechanismy empatie | 00:14:04 | ||
37 | Psychika násilníka a etika psychopata | 00:16:37 | ||
38 | KAPITOLA 8: Sociální umění | 00:12:35 | ||
39 | Expresivita a emoční nakažlivost | 00:17:26 | ||
40 | Sociální analýza | 00:16:54 | ||
41 | My tě nenávidíme, aneb postávání na prahu | 00:12:05 | ||
42 | ČÁST 3: Emoční inteligence v praxi – KAPITOLA 9 | 00:17:08 | ||
43 | Manželství: Chybně vyjeté koleje | 00:11:21 | ||
44 | Jedovaté myšlenky | 00:15:26 | ||
45 | Oni a Ony: Manželská rada | 00:13:06 | ||
46 | Umění naslouchat a mluvit | 00:09:03 | ||
47 | KAPITOLA 10: Umění stát v čele | 00:12:28 | ||
48 | Nejhorší způsob jak někoho motivovat | 00:07:03 | ||
49 | Umění kritiky – Zvažte jinou možnost | 00:17:28 | ||
50 | Nulová tolerance k intoleranci | 00:08:44 | ||
51 | Organizační know-how a skupinové IQ | 00:16:26 | ||
52 | KAPITOLA 11: Psychika a zdravotní stav | 00:16:14 | ||
53 | Toxické emoce – Klinické důkazy | 00:05:56 | ||
54 | Když vztek je sebevražedný | 00:13:15 | ||
55 | Stres: Nepřiměřená úzkost na nepřiměřeném místě | 00:16:28 | ||
56 | Důsledky deprese pro lidské zdraví | 00:10:04 | ||
57 | Daň za pesimismus a výhody optimismu | 00:12:05 | ||
58 | Léčivá síla citové podpory | 00:13:59 | ||
59 | Jak změnit medicínu | 00:06:56 | ||
60 | ČÁST 4: Co dělat – KAPITOLA 12 | 00:12:54 | ||
61 | Srdečný zážitek | 00:07:48 | ||
62 | Jak získáváme emoční základy | 00:17:40 | ||
63 | KAPITOLA 13: Trauma a nové emoční učení | 00:15:54 | ||
64 | Posttraumatická stresová porucha | 00:13:27 | ||
65 | Změna emočních reakcí učením | 00:06:58 | ||
66 | Převýchova emočních mozkových center | 00:19:25 | ||
67 | Psychoterapie jako škola citu | 00:06:47 | ||
68 | KAPITOL 14: Temperament nemusí být osudem | 00:16:46 | ||
69 | Nic mi nevadí: Veselá povaha | 00:19:24 | ||
70 | Dětství: Nekonečné možnosti | 00:17:07 | ||
71 | ČÁST 5: Emoční gramotnost – KAPITOLA 15 | 00:17:42 | ||
72 | Zkrocení agrese | 00:15:47 | ||
73 | Škola pro trapiče | 00:18:31 | ||
74 | Průběh depresí u mladých lidí | 00:11:40 | ||
75 | Vyrušené deprese | 00:16:21 | ||
76 | Osamělí a odstrčení | 00:12:47 | ||
77 | Alkohol a drogy: Samoléčba závislostí | 00:13:29 | ||
78 | Už žádné války – Společná cesta prevence | 00:17:25 | ||
79 | KAPITOLA 16: Výuka emocí | 00:17:41 | ||
80 | Hádka, která nepropukla | 00:21:08 | ||
81 | Emoční gramotnost v přestrojení | 00:20:33 | ||
82 | Emoční gramotnost jako prevence | 00:13:51 | ||
83 | Rozšířená úloha školy | 00:27:39 | ||
84 | Co jsou to emoce | 00:16:00 | ||
85 | Nejprve city a pak myšlenky | 00:14:09 | ||
86 | Nervové dráhy strachu | 00:18:19 |
Viac
Detaily
Autor | Daniel Goleman |
---|---|
Číta | Jan Hyhlík |
Vydavateľ | Progres Guru |
Celková dĺžka | 19:17:05 hod. |
Vydané | 2018 |
Formát | MP3 |
Veľkosť | 2 GiB |
Jazyk | Čeština |