Časopis Level
Popis
LEVEL je magazín o hrách a dění okolo nich, který události nepřebírá, ale vyhledává a dívá se na ně z nečekaného úhlu. V Levelu je tím hlavním text a magazín se tomu podřizuje čistým designem bez rušivých elementů, ale hlavně zapojením autorů s dlouholetou praxí, kteří zaujmou čtenáře nejenom čtivými texty, ale i vlastními zjištěními a závěry, které čtenář na internetu nenajde.
Obsah vydání
Aktuální vydání časopisu Level 342 znovu potvrzuje, proč patří mezi nejvlivnější a nejčtenější magazíny herního světa. Nabízí čtenářům víc než jen tradiční recenze a novinky – ponořuje se hluboko pod povrch herního průmyslu, osciluje mezi minulostí a budoucností digitálního hraní a dává hlas nejen vývojářům, ale i samotným hráčům.
Číslo otvírá sekce Radar, která představuje očekávané tituly a herní projekty z různých koutů vývojářského spektra. Heroes of Might and Magic: Olden Era slibuje návrat ke kořenům série, což nadchne fanoušky klasických tahových strategií. Nová verze Chernobylite 2 se vydává temnější cestou, zatímco Jotunnslayer: Hordes of Hel nabízí severskou brutálnost v akčním fantasy hávu. Nechybí ani menší tituly jako Pushmania, Volkolak či Death Howl, které dokazují, že kreativita nezávislých studií má stále co nabídnout.
V jádru časopisu leží recenzní sekce, která je rozsáhlá a rozmanitá. Každá recenze je podaná se znalostí věci, humorem i analytickou hloubkou. Výrazně rezonuje text o Civilization VII, která potvrzuje, že i po letech má tahová strategie stále co říct. Monster Hunter Wilds pak posouvá lov monstrózních protivníků o krok dál a Tails of Iron 2 ukazuje, že i hry s kresleným vizuálem mohou být tvrdým oříškem. Vydání se také věnuje pokračování Assassin’s Creed Shadows, Avowed či Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii, které přináší námořní odbočku do známého yakuza univerza.
V tématickém bloku Level rozvíjí důležitá témata. Text ,Lokalizace neznamená jen překlad‘ upozorňuje na to, že kvalitní překlad her není mechanickým převodem slov, ale kulturním překladem zážitku. Zmrtvýchvstání DayZ připomíná, jak může dlouhodobá komunita udržet při životě i zdánlivě mrtvý projekt. Nechybí ani palčivá témata jako ,Clo je zlo‘, pojednávající o dopadech cel na herní trh, a filozoficky laděný esej ,Mistři v nedokonalosti‘, který hledá krásu v technických i designových limitech her.
Speciální pozornost zaslouží deskohry, kde redakce představuje třeba karetní verzi Pána prstenů nebo titul Legendy z podhradí, který přenáší středověké intriky na herní stůl. V části Reaktor se čtenáři mohou ponořit do hlubší reflexe proměn herního průmyslu – ať už jde o nostalgické návraty, fenomén tycoon her nebo pohled na to, jak se proměňuje vývojářské Irsko.
V sekci Retro potěší fanoušky pohled na making of slavné hry XIII, ale také melancholické vyprávění o nikdy nevydaných Zeldách nebo legendárním Counter-Striku, který stále zůstává etalonem multiplayerové akce.
Na závěr časopis přidává lahůdky pro technologické nadšence. Text o využití Kinectu při lovení duchů ukazuje, jak se starší technologie stále dají kreativně využívat. Článek ,V Unity je síla‘ zase připomíná sílu otevřených vývojářských nástrojů. V rozhovoru se čtenář dozví, co chystá Glen Schofield, tvůrce kultovního Dead Space, který stále ví, jak hráče vyděsit i ohromit.
Level 342 je opět poctivým, obsáhlým a přemýšlivým číslem, které si váží her jako kulturního fenoménu, ať už jde o AAA tituly, indie projekty, nebo zapomenuté klenoty herní historie. Je to čtení, které uspokojí jak náročného hráče, tak nostalgického pamětníka – a především každého, kdo herní svět vnímá jako něco víc než jen únik od reality.
139 Kč Cena vč. DPH